Direktlänk till inlägg 14 mars 2010

Härliga citat!

Av kicken - 14 mars 2010 22:09

Sport grodor



  • "...och sverige tar ut negern och sätter in en zigenare" (Bulgarisk TV under VM-94 när Anders Limpar
    ersätter Martin Dahlin)
  • "Tyskarna spelar nog mer tyskt än vad Kanada själva gör" (Olle Öst)
  • "Jag tycker klubbkänsla är viktigt. Jag kan nog inte tänka mig att träna nåt annat lag än AIK" (Torgny Bendelin. Tre veckor senare hade han fått sparken och skrivit kontrakt med Leksand)
  • "Vi är inte slagna föränn vi går in på planen!" (Hertzögas tränare Dave Mosson inför matchen mot Hammarby)
  • "Nigeria är helt klart turneringens svarta får"
  • "Jag låter mig inte intervjuas av zigenare, inte ens om dom är svenskar" (Leeds tränare Howard Wilkinson till mörklockiga Patrick Ekwall)
  • "Hur känns benet?"
    NRK-reporters fråga till tidigare Vålerenga- och landslagsspelare Pål Jacobsen några dagar efter han amputerat benet.
  • "Nå er det faen meg tolv negere på banen!"
    Rolf Hovden, NRK
  • "Det kom en svarting på slutten"
    Vebjørn Rodal etter å nesten ha blitt forbiløpt på oppløpssiden under EM.
  • "Spring, din svarte faen!"
    Conny Carlson, FK Haugesund-trener, til Bala Garba under kampens hete

Och så till den bästa av dom alla..


När Putte Kock refererade en match och det på planen förekom en mörkhyad spelare, vilket inte var så vanligt då och Putte visste inte heller vad han hette så han kallade honom för enkelhetens skull bara för negern.
På den tiden betraktades inte det här som direkt nedsättande. Men sändningsledningen i Stockholm ansåg det i alla fall som mindre lämpligt och meddelade i lurarna till Putte att han inte kunde fortsätta att säga negern och att han skulle ta reda på vad spelaren hette.
Putte hörde dock bara det sista. Ta reda på vad han heter!.
Ingen kring honom visste det. Och Putte tillrättavisades åter av sändningsledningen: ”Säg inte neger!”
Putte hörde inte och nu bokstaverades det från Stockholm:
– Säg inte neger! Jag upprepar: Niklas, Erik, Gustav, Erik, Rickard.
Detta uppfattades av Putte som fortsatte referatet sålunda:
– Dom säger att negern heter Niklas Erik Gustav. Men det tror jag inte på!"


europacupfinal mellan Benfica och Real madrid någon gång under 50-60 talet,

 
 
elka

elka

14 mars 2010 22:43

haha, är detta sant?

http://elka.webblogg.se

 
Ingen bild

Gunnar Strandell

17 september 2010 22:56

Jag har hört en version där hemmaredaktionen sagt till Putte:
-Sluta kalla homom negern, (Olof) Rydbeck blir störförbannad!
Och Putte ska ha sagt i etern:
-Från Sverige säger de att negern heter Rydbäck, men det tror jag inte på.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kicken - 25 juni 2010 21:32

Gör roliga ansikten... rätt kul! :D Kolla här!

Av kicken - 24 juni 2010 18:26

Av kicken - 20 juni 2010 19:43

Skapa flashcards